Vanliga frågor

Här hoppas vi du får svar på några utav de vanligast förekommande frågorna. Finns din fråga inte finns med kan du maila; stay@winstruphostel.se eller ringa 046 – 80 900;

  • Vad betyder ”obemannad reception”?
    • Vi har ingen receptionist, men vi finns tillgängliga på telefon 09:00 – 18:00 varje dag om du har några frågor eller behöver hjälp med något.
    • Incheckingen ordnar du själv. Koder till ytterdörrarna har du fått innan ankomst, kod till ditt rum finns i mailet du får samma dag.
    • Personal finns på vandrarhemmet under dagtid varje dag. Ring oss så säkerställer vi att du får kontakt och hjälp av någon av våra medarbetare.
    • Eftersom du fått egen kod, kan du checka in när som efter 16.00 på ankomstdagen och checka ut när som innan 11.00 på avfärdsdagen. Du kan också komma och gå som du vill under vistelsetidens alla timmar.
  • Hur checkar jag in?
    • Dagen innan incheckning får du ett mejl med kod till ytterdörrarna och instruktioner för hur incheckningen går till.
    • Samma dag som incheckning, klockan 12.00, får du ett mail med information om vilket rum du ska bo i, koden till rumsdörren samt vilken sovalkov du blivit tilldelad. Det finns även information om wifi samt hur du checkar ut.
    • Det är därför viktigt att du kan läsa mail i din telefon eller surfplatta.
    • Har du bokat samma dag som du kommer får du all information du behöver i ett mail.
    • Alla utländska gäster måste registreras enligt föreskrifter från Utlänningspolisen. På receptionsdisken finns Registration Forms. Fyll i och underteckna dokumentet. Lämna det sedan i öppningen på disken.
  • Finns det parkering?
    • Vi har ingen egen parkering. Däremot brukar vi rekommendera parkeringsgaraget under Lunds Stadsbibliotek, bara 150 meter bort.
  • Hur checkar jag ut?
    • Du behöver lämna ditt rum senast kl. 11:00.
    • Samla ihop påslakan, underlakan och örngott och lägg i de grå säckarna i receptionen. Har du använt våra handdukar ska även dessa läggas i den grå säcken.
    • Klart! Kolla gärna en extra gång så att du inte har glömt något.
    • Är du nöjd med din vistelse får du gärna lämna ett gott omdöme för din upplevelse.
  • Finns handduk och/eller hänglås?
    • Om du vet innan du checkar in att du vill hyra en handduk eller köpa ett hänglås kan du ringa 046 – 80 900 mellan 09:00 – 18:00. Vi uppdaterar din bokning och ser till att handduk, hänglås och frukostbiljett väntar på din säng vid ankomst.
    • Kommer du på att du glömt handuk/hänglås när du checkat in så ring 046 – 80 900 så ser vi till att du får tillgång till det du behöver (det mest går att lösa även via telefon).
  • Finns hårtork eller strykjärn?
    • Hårtork finns på en av hyllorna i det stora, gemensamma badrummet.
    • Behöver du ett strykjärn finns också detta att låna, kontakta oss så hjälper vi dig hitta det.
  • Kan jag betala kontant?
    • Nej, eftersom vi har en obemannad reception kan vi inte hantera kontantbetalningar. Det går bra att betala med Swish och PayPal om du inte har ett kreditkort. Skicka ett mail eller ring oss så får du detaljerna.